اخبار
شنبه 29 مهر 1402

خط جدید اعتباری بین صندوق ضمانت صادرات ایران و روسیه برقرار شد

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت، سال گذشته با طرف روسی در خصوص برقراری خط اعتباری در جهت تسهیل صادرات مذاکراتی انجام شد که در سفر اخیر نهایی گردید.
به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران سید امیر برهانی با اشاره به سفر به کشور روسیه همزمان با روز ملی تولیدات روسیه افزود از این پس تجار روسیه و تجار ایرانی می توانند به صورت اعتباری یا به صورت تهاتر از این امکان بهره مند شوند و ضمانت نامه های ارزی – روبلی دریافت کنند.
وی همچنین به بیمه اتکایی واردات و صادرات از مقاصد در کشور ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: در این روش واردات در قبال صادرات، کلیه ریسکهای سیاسی- تجاری خریداران یا فروشندگان ایرانی و روسی را تحت پوشش خود قرار می دهد.
مدیر عامل صندوق اضافه کرد در این نشست همچنین جلسه ای با بانکهای اسبر بانک (SBER BANK)،  دومین بانک بزرگ روسیه (VTB BANK) و اگزیم بانک روسیه برگزار شد و مقرر گردید از هفته آینده حسابهای صندوق ضمانت صادرات و بانک صادراتی روسیه فعال و آماده ارائه خدمات به تجار ایرانی و روس شوند.
این نشست تخصصی در همایش روز ملی تولیدات روسیه با حضور فعالان اقتصادی روسیه و ایرانی و جلالی سفیر کشورمان در روسیه، فخاری استاندار تهران، صادقی نیازکی نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران و جمعی از مسئولان و مدیران روسیه برگزار گردید.
 
کلمات کلیدی
صندوق ضمانت صادرات ایران
سید امیر برهانی نائینی
روسیه
خط اعتباری در خصوص تسهیل صادرات
بیمه اتکایی
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران