اخبار
يكشنبه 23 مهر 1402

افزایش 5 برابری سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در دولت سیزدهم با هدفگذاری صورت گرفته در جهت خدمات بهتر به صادرکنندگان سرمایه صندوق از 47 میلیون یورو به 247 میلیون یورو افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی صندوق، سید امیر برهانی در نشست خبری با اشاره به عملکرد صندوق در یکسال گذشته افزود این افزایش سرمایه می تواند موجب رشد و ارتقاء تجارت خارجی کشور شود.
مدیر عامل صندوق همچنین به تفاهم نامه میان صندوق توسعه ملی و صندوق ضمانت صادرات ایران اشاره کرد و گفت هم افزایی میان دو صندوق در جهت توسعه تجارت کشور اثرگذار بوده و موجب افزایش توان صادراتی کشور خواهد شد.
وی اظهار داشت، در دولت سیزدهم و با رویکرد جدید صندوق با گسترش دیپلماسی فعال اقتصادی در بازارهای هدف علی الخصوص کشورهای آفریقایی و کشورهای CIS شاهد گسترش روابط بیمه ای و ضمانت نامه ای و در نهایت توسعه صادرات غیر نفتی خواهیم بود. وی افزود در همین راستا  تفاهم نامه هایی با همتاهای صندوق در کشورهای  قطر، ازبکستان، قزاقستان، روسیه به امضاء رسیده است و در آینده نزدیک شاهد گسترش پوشش های بیمه ای در این بازارها خواهیم بود. وی اظهار داشت در نتیجه همین تعاملات، همتای صرب(AOFI) بصورت اتکایی یک میلیون یورو برای واردات از ایران به صربستان فاینانس کرده است.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات افزود در راستای گسترش همین تعاملات در آینده نزدیک کارگزاری صندوق در خارج از کشور هم فعال خواهد شد. این در حالی است که در حال حاضر 27 کارگزاری در استانهای کشور فعال است. وی یادآور شد در سفر آتی ریاست محترم جمهور به قاره آفریقا، دو تفاهم نامه فیمابین صندوق ضمانت صادرات ایران و دو کشور آفریقایی نهایی  خواهد شد. 
برهانی اظهار داشت، عضویت در کمیته کوتاه مدت اتحادیه برن از دستاوردهای مهم در دولت سیزدهم می باشدکه می تواند نقش مهمی در گسترش همکاری های اعتباری با کشور های عضو داشته باشد. وی اظهار داشت در سال گذشته بیش از 50 همت،  پوشش بیمه ای و ضمانت نامه ای به ثبت رسیده است و این میزان نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد را نشان می دهد و پوشش های صندوق در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15% داشته است.
وی یادآور گردید، از دیگر اقدامات صندوق کاهش اخذ وثایق از شرکتهای دانش بنیان و دیگر SME ها وهمچنین صدور بیمه نامه گردشگری می باشد که می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی داشته باشد.
در پایان مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار امیدواری نمود که در آینده نزدیک با پوشش بیمه ای دو مگا پروژه در کشور سوریه و آفریقا، اجرای این پروژه ها نقش مهمی در تولید صادرات غیر نفتی داشته باشد.
 
کلمات کلیدی
صندوق ضمانت صادرات ایران
نشست خبری
سید امیر برهانی نائینی
مهر 1402
افزایش سرمایه
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران