اخبار
سه‌شنبه 14 شهريور 1402

پوشش ریسک سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

سید امیر برهانی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات  ایران  در جلسه  امضای تفاهم‌نامه همکاری با شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه صادرات و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها با رویکرد سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران سید امیر برهانی  در جلسه امضاء یاداشت تفاهم نامه با  حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت، هدف از این تفاهم نامه ایجاد چارچوب همکاری‌های مشترک فی‌مابین صندوق و شورایعالی مناطق آزاد در زمینه حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی کشور و افزایش سرمایه گذاری خارجی و ارتقاء تأمین مالی صادراتی برای صادرکنندگان و سرمایه گذاران فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  می باشد.
وی افزود این صندوق می تواند علاوه بر اینکه با صدور ضمانتنامه های اعتباری بانکی،  تامین مالی قراردادهای صادراتی فعالین اقتصادی در مناطق آزاد را تسهیل نماید، ریسک وصول مطالبات صادرکنندگان از خریداران خارجی را پوشش دهد. 
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران یادآور شد، جهت حضور بهتر صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف، این صندوق آمادگی دارد انواع ضمانت نامه های مبتنی بر قرارداد (شرکت در مناقصه، حسن اجرای تعهدات، پیش پرداخت، استرداد کسور وجه الضمان) را در اختیار شرکت های خدمات فنی و مهندسی قرار دهد. همچنین استفاده از ظرفیت قراردادهای اتکایی صندوق با موسسات همتا درکشورهای هدف  به منظور تسهیل امور مربوط به فعالین اقتصادی مناطق آزاد در چارچوب تفاهم نامه های مورد اشاره  از جمله خدمات این صندوق می باشد.

 
کلمات کلیدی
صندوق ضمانت صادرات  ایران
پوشش ریسک
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسکهای سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می نماید.
صندوق ضمانت صادرات ایران حامی صادر کنندگان محترم از تمامی نقاط ایران